Returer och reklamationer


Ångerrätt/30 dagars öppet köp
Du har 30 dagars ångerrätt, med full rätt att byta till annan vara eller ångra ditt köp. De 30 dagarna börjar räknas från och med det att du fått varorna. Information om detta finns på din faktura och dessutom här på Forminas webbplats. Returnerade varor skall givetvis vara oanvända och i obruten förpackning i de fall det gäller förpackade varor.
 
Undantag: specialbeställda formar
Ångerrätten gäller ej specialtillverkade kakmått i form av logotyper eller dylikt.
 
Kontakta oss innan retur
Kontakta alltid vår kundtjänst på info@formina.se före du returnerar några varor, så att vi kan komma överens om hur returen ska ske.
 
Kostnad och ansvar för returfrakt
Fraktkostnaden för returen betalas av dig som kund. Om du skulle välja att returnera samtliga varor debiteras du den ordinarie fraktkostnaden, förutom att du står för returfrakten.
 
Vid transport från Formina till dig som kund är Formina ansvarig om varan skadas eller kommer bort. Vid retur eller reklamation är du som kund ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten tillbaka till Formina.
             
Reklamationer
Ibland händer det tyvärr att vi packar fel.

Om du fått:
fel vara
fel antal varor
eller saknar en vara i din leverans

så kontakta oss på info@formina.se så snart som möjligt så att vi kan lösa det.

Transportskador
Om du vid mottagandet av din leverans upptäcker att försändelsen är transportskadad, ber vi dig ta kort på den och skicka till oss på info@formina.se tillsammans med en kort beskrivning. Vi skickar dig nya varor för att ersätta de skadade.
 
 
Retur p g a felaktiga adressuppgifter och outlösta paket
Om Posten eller DHL återsänder dina varor till Formina på grund av att du inte har hämtat ut dem, eller angett fel leveransadress, förbehåller vi oss rätten att debitera dig en administrationskostnad på 50 kr samt ordinarie fraktkostnad.
 

     

Drift & produktion:  Wikinggruppen